czwartek, 18 lipca 2013

660 kcal

Tak, tak dzisiaj spaliłam 660 kcal, pewnie zapytacie jak? a no tak- koszenie trawy przez dwie godziny :)
http://akson.sgh.waw.pl/~jjurcz/silownia/spalanie.htm  można sprawdzić sobie ile spaliłyśmy podczas prostych, codziennych czynności. Jestem zmęczona, zaczynam remont i targam się z pudłami już trzeci dzień... do tego staram się ćwiczyć chociaż godzinkę dziennie, zazwyczaj wybieram skalpel czasami killera i rowerek. Dokładnie notuję od poniedziałku co zjadłam bo się zdenerwowałam na siebie. Przestrzegam diety, ale zawsze trafi mi się jakiś grzeszek : ( Nie mówię tutaj o pięciu piwach i fast foodach, ale o pasku czekolady. Potem zaczynam ćwiczyć . Wiecie co tak się dziwnie czuję tak lepiej, nie mam wagi, ale chyba się coś ruszyło. Rano jak wstaję czuję się taka szczupła, cudowne uczucie. I wiem, że tym razem mi się uda, będę mieć płaski brzuch :) kto ze mną?

Wczoraj zawitała w moim domu kalarepka. Uwielbiam ją chrupać na surowo, ale też gotowana jest dobra i bardzo zdrowa :

Kalarepa zawiera sporo wartości odżywczych i przeciwutleniaczy. Dostarcza witamin z grupy B, C, K, beta-karotenu i soli mineralnych: wapnia, magnezu, żelaza i fosforu. Jedna, średnich rozmiarów główka kalarepy pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę C.
Kalarepa zawiera luteinę, niezbędną do prawidłowego funkcjonowania wzroku. Korzystnie wpływa na układ trawienny. Dzięki zawartości włókien roślinnych reguluje perystaltykę jelit i jest wykorzystywana w leczeniu zaparć. W swoim składzie zawiera także cholagogę, która przyspiesza wydzielanie żółci i usprawnia trawienie.

Kalarepa zaliczana jest do warzyw nieuczulających.
Dlatego można ją podawać dzieciom od szóstego miesiąca życia. Wskazana jest także w diecie cukrzyków, ponieważ należy do produktów bardzo wolno podnoszących cukier we krwi, a jednocześnie nie jest kaloryczna. 100 gram kalarepy to 27 kalorii. Mimo iż jest odmianą kapusty to prawie wcale nie zawiera cholesterolu.

Najwyższą wartością odżywczą charakteryzują się młode listki kalarepy, które można wykorzystać jako składnik sałatek.

Podsumowując - warto chrupać kalarepę, bo: przyspiesza wydzielanie żółci, poprawia funkcjonowanie układu trawiennego, leczy zaparcia, usuwa toksyny, ma działanie antynowotworowe, neutralizuje wolne rodniki, utrzymuje na stałym poziomie zawartość cukru we krwi, wskazana w profilaktyce zaćmy. Sok z niej poleca się jako środek na krwotoki z nosa. Kalarepa jest szczególnie zalecana cukrzykom, chorym na hipoglikemię i miażdżycę.

źródło: http://www.expressilustrowany.pl/artykul/843729,alfabet-zdrowia-co-sie-kryje-w-kalarepie,id,t.html?cookie=1

to taki szybki wpis, lecę pomęczyć swoje ciałko :)
miłego !!

3 komentarze:

  1. fajnie ze podalas link do spisu kalorii ;) dzieki!

    OdpowiedzUsuń
  2. co taka przerwa w blogowaniu? otagowałam Cie ;) wracaj do nas
    szczegoly
    http://www.mokah-blog.blogspot.com/2013/08/otagowana-ponownie.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam na ósmą edycję Maratonu Treningowego Blogerek! :)
    http://czekoada.blogspot.ru/2013/08/maraton-treningowy-blogerek-edycja-8.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń